preskoči na sadržaj

Osnovna škola Dr. Branimira Markovića Ravna Gora

 > O školi  > Knjižnica
ČITANJE NAGLAS

Zašto je važno čitati naglas djetetu od najranije dobi?

Mnogi važni dokumenti i strategije vezane uz čitanje naglašavaju da je upravo metoda glasnog čitanja ključna za razvijanje čitateljskih navika i kasniji uspjeh u školi te općenito uspjeh u stjecanju znanja i vještina. Glasno čitanje djeci često služi i prevenciji poteškoća u čitanju koje se mogu javiti već u najranijoj dobi. Da ne bude zabune, izuzetno je važno čitati djeci svih uzrasta, a ne samo najmlađima.
Evo nekoliko činjenica zašto je važno čitanje naglas te savjeta i ideja za provedbu glasnog čitanja djeci najmlađe dobi:

  1. Čitanje naglas stavlja knjige u središte pažnje te ih predstavlja kao izvore ugodnog, vrijednog i uzbudljivog iskustva. Djeca, koja od najranije dobi nauče vrijednost knjiga, najčešće postanu vrsni samostalni čitatelji.
  2. Čitanje naglas pomaže djeci povezati ono što vide, čuju i pročitaju. Glasno čitanje odraslih djeci proširuje dječji vokabular i proširuje njihovo opće znanje.
  3. Čitanje naglas omogućuje roditeljima, bakama i djedovima, braći i sestrama, učiteljima, rodbini i prijateljima da budu čitateljski uzori djeci. Na taj se način njihova ljubav prema knjizi lako prenosi na djecu.
  4. Čitanje naglas omogućuje djeci upoznavanje s književnim jezikom koji se znatno razlikuje od svakodnevnog govora, ili jezika koji se čuje na televiziji, pročita u novinama ili čuje u filmovima. Na taj način djeca bolje razumiju složene rečenične strukture.
  5. Čitanje naglas omogućuje djeci maštanje o ljudima, mjestima, vremenima i događajima koje nisu upoznali ili doživjeli.
  6. Čitanje naglas stvara vezu između djeteta i odraslog koji mu čita te im tako osigurava zajedničke teme za razgovor. Govorenje i razgovor pomažu u razvoju vještina čitanja i pisanja.
  7. Čitanje naglas pomaže razvoju kognitivnih sposobnosti kroz razgovore o pročitanom.
  8. I na kraju, ali ne i manje važno – čitanje naglas je zabavno!

 

Čitanje u obitelji

Čitanje u obitelji može postati ritual tijekom djetetovog odrastanja.

Čitanje naglas može postati aktivnost koja zbližava tinejdžere i mlađu braću i sestre. Bake i djedovi, ujne i ujaci, tete i stričevi te bliži i dalji rođaci mogu čitati djeci dok s njima provode vrijeme. Tako se jednostavno mogu stvoriti nove prilike za glasno čitanje djeci svih uzrasta.

Kada čitati

Čitati naglas treba kada odgovara svim sudionicima čina čitanja: ujutro, poslijepodne, navečer, bilo da se radi o točno određenom terminu ili je riječ o spontanom čitanju – kada su i dijete i odrasli raspoloženi za priču – a to se može odvijati u autu, u liječničkoj čekaonici, u autobusu, u gradu, u parku, na izletu...

Trajanje čitanja

Čitati treba onoliko dugo dok djeca žele slušati. Djecu ne treba prisiljavati na slušanje priče. S vremenom djeca razvijaju koncentraciju pa se vrijeme slušanja priče produljuje. Samo 15 minuta glasnog čitanja dnevno pomaže djetetovu cjelokupnom razvoju.

Neka djeca vole slušati priču dok crtaju ili se igraju nekom igračkom pa je i to preporučljivo.

Čitanje naglas djeci od rođenja.

Čitajte djeci naglas od rođenja kako bi ona...

  • ...mogla povezati čitanje i knjige s ugodnim osjećajima.
  • ...mogla čuti zvukove, rime i riječi.
  • ...mogla koristiti svoja osjetila sluha, vida i opipa.
  • ...mogla stvarati zvukove – od gugutanja do riječi.
  • ...mogla pokazati na sliku, a osoba koja čita imenovati to što dijete pokazuje.
  • ...počela razumijevati da slike prikazuju određene predmete iz njihove okoline.
  • ...dakako – mogla uživati u glasnom čitanju!

Čitanje naglas je aktivnost  koja uključuje cijelu obitelj – roditelje, bake i djedove, braću i sestre, rođake, ali i prijatelje. Izuzetno je važno za razvoj kognitivnih sposobnosti djece, a osobama koje su uključene u glasno čitanje djeci, osigurava čvrstu vezu s djetetom.
Čitajte i potičite djecu da i sama čitaju naglas, bez obzira na dob djeteta i/ili odraslih.

 

PROJEKTI U ŠKOLSKOJ KNJIŽNICI KOJI POTIČU ČITANJE I ČITANJE NAGLAS

Čitamo mi, u obitelji svi; 2011./2012., 2012./2013., 2013./2014., 2014./2015., 2015./2016., 2016./2017.

Čitanje ne poznaje granice; uključeni 2015./2016., 2016./2017., 2017./2018.

Čitanjem do zvijezda; uključeni od 2016./2017., 2017./2018.

Biblioklub; ponovno počinje s radom u šk.god. 2017./2018.


NOVI STANDARD ZA ŠKOLSKE KNJIŽNICE

KNJIŽNICA
 

"Nije stvar u tome koliko knjiga košta. Stvar je u tome koliko tebe košta da je ne pročitaš."

 

 

 

Zato dođi u školsku knjižnicu i posudi knjigu!

 


ČITAMO MI, U OBITELJI SVI

Treću godinu zaredom naša se škola, preko školske knjižnice, uključila u projekt poticanja čitanja ČITAMO MI, U OBITELJI SVI. Razvoj čitačke vještine ključan je za razvoj svih drugih pismenosti. Da bi stvorili navike čitanja i otkrivanja čitateljskih estetskih užitaka veoma je važno da učenici prikladne poticaje dobivaju i u svojoj obitelji – zato jer učenici nižih razreda uče ponajprije oponašanjem, a sve do puberteta glavni su im uzori i autoriteti roditelji. Nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno gleda svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju o pročitanomu štivu.

Ako učenici u nižim razredima ne usvoje dovoljno dobro tehniku čitanja, kasnije je veoma teško nadoknaditi propušteno te redovito imaju problema s učenjem, a ne samo s čitanjem (lektire).

Projektom „Čitamo mi, u obitelji svi“ roditeljima skrećemo pozornost na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djeci u čitanju, umjesto da ih tjeraju na čitanje.

Projekt se provodi prema unaprijed isplaniranim i vremenski točno određenim fazama. Provodi se s učenicima trećih razreda tijekom drugog polugodišta. Svaki tjedan, određeni dan i sat (ovisi o dogovoru s učiteljicom) jedan učenik dobiva naprtnjaču u školi koju nosi doma. U naprtnjači je 8 knjiga i bilježnica dojmova u koju upisuje zapažanja i dojmove zajedničkog čitanja s roditeljima. Nakon tjedan dana vraća naprtnjaču u školu i ima prigodu u nekoliko minuta drugim učenicima prepričati sve lijepo i zanimljivo što mu se dogodilo tijekom proteklih nekoliko dana kad su u njegovoj obitelji svi članovi čitali knjige iz knjižnične naprtnjače.

Projekt Čitamo mi, u obitelji svi započinje 5.2.2015.

 

Knjižničarka: Žaklina Majetić Mufić


BIBLIOKLUB

Školska knjižnica uključila se u  projekt Biblioklub kojeg organizira GK Rijeka.

Cilj projekta je okupiti učenike predmetne nastave – zaljubljenike u čitanje u čitateljski klub nazvan Biblioklub, ponuditi im zanimljivu knjigu i potom organizirati raspravu.

Susreti biblioklubaša provode se nekoliko puta tijekom školske godine, a posebno su zanimljivi susreti s piscima. Upoznali smo se s različitim naslovima koji nisu školska lektira, čitali, raspravljali i uživli u druženju s knjigom. Susreli smo se s Nadom Mihelčić, Emilom Crnkovićem, Mirom Gavranom... 

 


KREATIVNE RADIONICE U KNJIŽNICI

Tradicionalno, svake godine, u knjižnici se izrađuju božićne čestitke. Ove smo se godine odlučili za izradu čestitaka quilling tehnikom. Motivi jelkica, pahuljica, cvjetića, svijeća... oživili su na našim čestitkama. U izradi čestitki pomogle su i vrijedne ruke učenika iz likovne grupe manjih razreda, a cijelu radionicu vodile su knjižničarka Žaklina Majetić Mufić i voditeljica likovne grupe manjih razreda Jadranka Pintar.

    


PROJEKTNI DAN, PRAVA DJECE, IZRADA BILTENA

 Projektni dan na temu Prava djece Novinari su popratili pisanim i foto zapisom. Dvije novinarke Julia Svetličić i Kristina Grubišić pod vodstvom knjižničarke obilzile su sve radionice, intervjuirale učenike/članove pojedinih radionica, slikale i sve materijale pripremile za izradu biltena. Bilten možete pogledati u priloženim dokumentima.

Priloženi dokumenti:
prava svakog djeteta - bilten.pub


PODATCI O KNJIŽNICI

"ČITAMO MI U OBITELJI SVI"

Poštovani,

ovim putem Vam se zahvaljujemo na sudjelovanju u projektu „Čitamo mi u obitelji svi“ koji je započeo u našoj školi 17.1.2014., a sada ga privodimo kraju. Kako bi ovakve i slične projekte ubuduće proveli kvalitetnije i na obostrano zadovoljstvo, molimo Vas da nam pomognete svojim odgovorima u kratkoj i anonimnoj on-line anketi. Na stranicu ankete možete doći preko web stranice naše škole http://www.os-bmarkovica-ravna-gora.skole.hr/, a ukoliko joj niste u mogućnosti pristupiti, anketu Vam možemo dati u pismenom obliku (obavijestite nas o tome putem Vašeg djeteta).

Hvala Vam na suradnji!


vijesti

PROLJETNA ŠKOLA ŠKOLSKIH KNJIŽNIČARA U PULI Vijest ima dokument u privitku

Autor: Nataša Možgon Kauzlarić, 15. 4. 2014. 11:39

26. Proljetna škola školskih knjižničara održana je od 6 do 9.4.2014. u Puli. Glavna tema bila je komunikcija. Knjižničari osnovnih i srednjih škola mogli su putem radionica i prezentacija saznati o djelotvornim načinima komunikacije u knjižnicama. Zadnji dan susreta predstavljen je projekt suradnja školske i narodne knjižnice koji su održale Viktoria Samsa, šk. knjižničarka osnovne škole iz Vrbovskog i Nataša Možgon Kauzlarić, šk. knjižničarka iz naše škole.

 [više]

Arhiva naših vijesti   
 



POPIS LEKTIRE ZA OSNOVNU ŠKOLU

POPIS ČASOPISA ZA UČENIKE

 

Radost“ - ilustrirani književni dječji časopis za učenike od 1. do 4. razreda og stvaralaštva za djecu.

„Prvi izbor“ – dječji časopis namjenjen učenicima od 1. do 4. razreda, koristi se i kao pomoć u ranom učenju hrvatskedukativno-zabavnog karaktera, koji prezentira hrvatsku dječju književnost, promovira nove autore i prijevode svjetskog jezika, sadrži priče, crtice, basne, bajke i igrokaze.

„Modra lasta“ - zabavno - edukativni školski časopis koji slijedi nastavni program viših razreda osnovne škole, za učenike od 5. do 8. razreda, bavi se raznim aktualnim temama vezanim uz znanostobrazovanjekulturuglazbusport,film, modu...

„Moj planet“ - obiluje vrijednim sadržajima iz područja prirode, biologije, fizike, zemljopisa i povijesti zbog čega već godinama služi kao nezamjenjivo pomoćno sredstvo u nadopunjavanju i obogaćivanju znanja te kao pomoć pri razumijevanju gradiva iz prirode u višim i nižim razredima osnovne škole.

„Mak“ - naročit »cvijet molitve, znanja, igre i prijateljstva«, kako piše u uzglavlju toga dječjeg vjerskoga mjesečnog lista, namijenjena osnovnoškolcima.

„Smib“ – U Smibu se oduvijek njeguje kreativna suradnja s djecom. U svakom se broju objavljuju njihovi literarni i likovni uradci, ali im se i u drugim rubrikama daje prostora.
Mnoga se djeca, čitajući Smib, prvi put susreću s časopisom, pa on uz literarnu i likovnu komponentu njeguje i originalne i raznolike novinarske sadržaje. 
Koncipiran je tako da nudi sadržaje za prvašiće, odnosno za djecu koja tek uče čitati, ali i za učenike četvrtih razreda koji su na pragu puberteta. 

„Drvo znanja“ – enciklopedijski časopis kojeg je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta odobrilo kao dodatni izvor znanja.

„Meridijani“ – edukativni časopis za geografiju, povijest, ekologiju i putovanja, prati nastavni plan i program geografije i povijesti.

 

 


SURADNJA ŠKOLSKE I NARODNE KNJIŽNICE PUTEM PROJEKTA BIBLIOKLUBA GKRI

PROLJETNA ŠKOLA ŠKOLSKIH KNJIŽNIČARA U PULI Vijest ima dokument u privitku

Autor: Nataša Možgon Kauzlarić, 15. 4. 2014. 11:39

26. Proljetna škola školskih knjižničara održana je od 6 do 9.4.2014. u Puli. Glavna tema bila je komunikcija. Knjižničari osnovnih i srednjih škola mogli su putem radionica i prezentacija saznati o djelotvornim načinima komunikacije u knjižnicama. Zadnji dan susreta predstavljen je projekt suradnja školske i narodne knjižnice koji su održale Viktoria Samsa, šk. knjižničarka osnovne škole iz Vrbovskog i Nataša Možgon Kauzlarić, šk. knjižničarka iz naše škole.

 [više]

Arhiva naših vijesti   
 



DJEČJI ČITATELJSKI BLOG

Registrirajte se i počnite blogati! Pronaći ćete svoje vršnjake iz različitih dijelova Hrvatske i moći podijeliti iskustvo čitanja nekog djela. Saznat ćete sve o novim knjigma, pročitati kritike i mišljenja stručnjaka, blogati s piscima i učiteljima. Zapamtite, knjiga je prozor u svijet!!!!


E DNEVNIK

Priloženi dokumenti:
e-D upute za roditelje.pdf

VREMENIK PISANIH PROVJERA
ODGODE ISPITA
KALENDAR ŠKOLE 2018./2019.
INFORMACIJE O ŠKOLI
Priloženi dokumenti:
LETAK.pub

PROJEKTI
DABAR 2017.

ŠKOLSKI ZBOR BREZICE

VELIKI ODMOR

portal za osnovnoškolce kojeg sami stvaraju

EUROPSKA UNIJA

Nauči sve o EU kroz zabavu i igre

ZNANJE

                 

   

PORTAL ZA MLADE

 

ZA NAJMLAĐE

    

POMOĆI ĆE NAM

     

MEDIJSKI PORTALI

    

Anketa
Mislite li da je dobro to što više nema zaključivanja ocjena na kraju prvog polugodišta?




CMS za škole logo
Osnovna škola Dr. Branimira Markovića Ravna Gora / Ivana Mažuranića 22, HR-51314 Ravna Gora / os-bmarkovica-ravna-gora.skole.hr / ured@os-bmarkovica-ravna-gora.skole.hr
preskoči na navigaciju