RADIONICE I AKTIVNOSTI ZA UČENIKE NAKON PRVE MOBILNOSTI

Tekst: Sara Ružić

Tijekom tjedan dana provedenih u Pragu na edukaciji pod nazivom „Playful Learning“ naučila sam puno o osnaživanju sebe te o aktivnostima koje se mogu provoditi u učionici s učenicima.

Tim svim aktivnostima koje sam provela u razredu potičemo razvoj kognitivnih sposobnosti, emocionalne samoregulacije i komunikacijskih vještina. Djeca kroz takve aktivnosti uče kako se usredotočiti, izražavati svoje misli i osjećaje te razvijaju sposobnost logičkog razmišljanja i rješavanja problema. Osim toga, potiče se njihovo samopouzdanje, kreativnost i socijalna interakcija, što doprinosi cjelokupnom razvoju ličnosti.

Jedna od aktivnosti koju smo proveli je bila aktivnost u kojoj predstavljaš sebe prema uputama svojih pet prstiju. Za svaki svoj prst kažeš nešto o sebi, što voliš, sto još dodatno želiš istaknuti, što ne voliš te što još dodatno želiš podijeliti s ostalima. Iako se učenici međusobno poznaju, vrlo su dobro reagirali na predstavljanje sebe i analizu svojih želja i poruka. Svatko je željno čekao svoj red da kaže ono što želi o sebi te to podijeli s ostalima. Učenici su odlično prihvatiti aktivnosti koje obuhvaćaju video zapise u kojima se potiče smirivanje i pravilno disanje prateći određene objekte. Takve aktivnosti često sam provodi kada je bilo potrebno smiriti ritam u učionici i napraviti prijelaz između dinamičnijih aktivnosti i pripremiti se za mirnije aktivnosti. Aktivnost se svidjela učenicima jer za tu aktivnost nije potrebna posebna usredotočenost i razmišljanje nego direktno utječe na smirivanje tijela i misli što je ponekad jako dobar prijelaz i vrijeme u kojem se učenici mogu opustiti i pravilno disati te se na taj način pripremiti za aktivnosti i sadržaje koji slijede dalje. Aktivnost uključuje i korištenje pomagala (projektora, kompjutora, vide zapis..) pa je dodatno zanimljiva učenicima.

Radili smo i aktivnost „The 5 senses mediation“ u kojoj je potrebno nabrojiti 5 stvari ili pojava iz okoline koje osjećaš svojim osjetilima. Aktivnost je vrlo dobra kada želiš skrenuti pažnju s nete teme i umiriti učenike. Smatram da je aktivnost odlična za provođenje u stresnim situacijama gdje učenicima potreban fokus. Aktivnost smo provodili prije pisanja nacionalnih ispita kada su učenici bili nemirni  i zabrinuti.  

Za poticanje razvoja socijalnih vještina gdje učenici uče dijeliti, prihvatiti poraz, surađivati, prihvatiti „fair play“ igru, komunikacijskih vještina, logičkog mišljenja, koncentracije, strpljenja, mašte i motoričkih vještina igrali smo različite društvene igre. Većinu igra koje smo imali nisu iste kao igre koje smo mali na tečaju, no trudila sam se da poanta igranja bude ista. Poticala sam učenike da tijekom igranja igara obrate pažnju na svoje disanje, osjećaje ili zvukove oko sebe – što im pomaže u smirivanju, boljoj koncentraciji i emocionalnoj stabilnosti.

S učenicima sam puno razgovarala o njihovim navikama spavanja zašto što su ujutro u školi često pospani. Prema „20 uputa o boljem spavanju“ analizirali smo one koji su prihvatljive učenicima i koje bi oni mogli primijeniti. Zaključili smo da mogu neke od svojih navika promijeniti te na taj način utjecati na kvalitetu svog sna, a na taj način direktno i na kvalitetu svog dana.  

Velik broj aktivnosti koje smo proveli na tečaju u Pragu provela sam u učionici. Smatram da je edukacija promijenila klimu u našem razredu. Utjecala je prvenstveno na mene, na promjene koje sam uvela u aktivnosti s djecom. Sukladno tome utjecala je na učenike koji su provoditi aktivnosti te na taj način osnaživali sebe.

Skip to content