Prvi razred iskustvenim učenjem istražuje prirodu

Tekst: Gordana Podobnik

16. 10. 2024. učenici prvog razreda posjetili su Staru Sušicu. Domaćin susreta bio je Branimir Brenc djed učenice Korine Kvaternik. Pomogao je razrednici oko organizacije terenske nastave tijekom koje su istražili posebnosti Stare Sušice mjesta u kom žive Korina, Nora i Sebastian. U prijevozu učenika pomogli su roditelji, a u pratnji bila je učiteljica Goranka Herljević.

Oblačnog i hladnog jesenjeg dana započeli su s aktivnostima vezanim uz trogodišnji razredni projekt nazvan Čuvanje baštine sušičkog kraja – priča o staklu. 

Na samom početku rada učenicima je predstavljeno područje gdje je u vrijeme Marije Terezije bila staklarna. Učenicima je pokazano kako izgleda staklo, a zatim su iz muljevitog tla vadili komadiće stakla. Veselili su se aktivnostima vezanim uz blato, kamenčiće, stakalca.

Otkrili su  cjelinu čine dijelovi, da se različite cjeline mogu dijeliti na sitnije dijelove, uspoređivali su  svojstva nežive prirode, imenovali tvari  kao voda, zrak, zemlja, plastika, staklo, tkanine, drvo, metal i sl.. U učenju koristili su sva svoja osjetila. Iskopana stakalca stavljali su u kantice.

Nakon boravka u prirodi posjetili su Vatrogasni dom gdje ih je počastio DVD Stara Sušica. Dočarana im je veza zajednice i pojedinaca, predstavljani rezultati suučenika, a u prostoriji su se ugrijali i okrijepili.
Pred povratak kućama učenici su obišli Zavičajnu zbirku te PO Stara Sušica. Postavljali su pitanja vezana za život nekada.

Učenici i razrednica zahvaljuju svima koji su pomogli u realizaciji terenske nastave.

5. 11. 2024. nastavili su s radom na projektu. U prostoru školske sjenice prali su prikupljen materijal, doživjeli hlađenje vode, promjenu svojstva miješanjem s blatom. Drugog dana osušen materijal razvrstan je na podlogu prema bojama. Uvodni je dio rada na projektu spremanjem izložaka dovršen.

Prvi razred iskustvenim učenjem istražuje prirodu

Tijekom listopada uz dane Zahvalnosti za plodove zemlje i Dan jabuka učenici su osjetilima istraživali oblik, boju i okuse jabuka, oraha, osušenih šljiva, arancina, mrkve.

Nakon izložbe  jabuka koje su učenici donijeli, opisivali su ih prema veličini, bojama, okusima.

Od pripremljenih komadića jabuka, ali i šljiva te borovnica skuhali su kompot. Svaki učenik sudjelovao je u aktivnostima potrebnim za pripremu pite od jabuka. Ribali su jabuke, valjali tijesto, začinili ga cimetom i šećerom.

Uživali su u okusima nastalim u razrednom okruženju.

Skip to content