Tekst: Žaklina Majetić Mufić
Erasmus akreditacijom u području odgoja i obrazovanja omogućuje se bespovratno financiranje projekata u inozemstvu do 2027. godine. Cilj je podupiranje stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika, poticanje korištenja novih tehnologija te podupiranje razmjene i prenošenje najbolje prakse u poučavanju i razvoju škola.
Akreditacija je dodijeljena u školskoj godini 2023./2024. s početkom provedbe u lipnju 2024. godine.
Ciljevi naše akreditacije su:
- cilj: zbornica kao tim
- cilj: iskoristiti potencijal školskog okoliša
- cilj: promicati potrebe i različitosti pojedinca u društvu, humanitarno djelovati
Koordinatorica akreditacije je Žaklina Majetić Mufić.
__________________________________________________________________________________________
PRIORITETI PROGRAMA ERASMUS+:
- Uključivost i raznolikost (invaliditet, zdravstveni problemi, prepreke povezane sa sustavima obrazovanja i osposobljavanja, kulturne razlike, društvene prepreke , ekonomske prepreke, prepreke povezane s diskriminacijom, geografske prepreke)
- Digitalna transformacija
- Okoliš i borba protiv klimatskih promjena
- Sudjelovanje u demokratskom životu
BITNA OBILJEŽJA PROGRAMA ERASMUS+:
- Zaštita, zdravlje i sigurnost sudionika
- Višejezičnost
- Međunarodna dimenzija
- Priznavanje i vrednovanje vještina i kvalifikacija
- Komunikacija o projektima i njihovim rezultatima radi što većeg učinka
CILJEVI AKTIVNOSTI :
Jačanje europske dimenzije poučavanja i učenja:
- promicanjem vrijednosti uključivosti i raznolikosti, tolerancije i demokratskog sudjelovanja
- širenjem znanja o zajedničkoj europskoj baštini i raznolikosti
- podupiranjem razvoja mreža unutar struke u cijeloj Europi
Povećanje kvalitete poučavanja i učenja u odgoju i općem obrazovanju:
- podupiranjem stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika, ravnatelja i drugog školskog osoblja
- poticanjem upotrebe novih tehnologija i inovativnih metoda poučavanja
- poboljšanjem programa učenja stranih jezika i jezične raznolikosti u školama
- podupiranjem razmjene i prenošenja najbolje prakse u poučavanju i razvoju škola.
Doprinos stvaranju europskog prostora obrazovanja:
- povećanjem kapaciteta škola za sudjelovanje u prekograničnim razmjenama i suradnji te izvođenje visokokvalitetnih projekata mobilnosti
- omogućivanjem mobilnosti u svrhu učenja za sve učenike
- poticanjem priznavanja ishoda učenja koje su učenici i osoblje ostvarili tijekom razdoblja mobilnosti u inozemstvu
Vrste mobilnosti za nastavno osoblje:
- Praćenje rada (od 2 do 60 dana)
- Aktivnosti poučavanja (od 2 do 365 dana)
- Tečajevi i osposobljavanje (od 2 do 30 dana) – prihvatljivi troškovi pohađanja ograničeni su na ukupno 10 dana po sudioniku; standardi kvalitete tečaja
Ciljevi akreditacije SŠBJJ u razdoblju od 2021.-2027.
- Primjena inovativnih metoda poučavanja i razvijanje transverzalnih vještina uz digitalno opismenjavanje nastavnika za uspješno sudjelovanje u kombiniranim i hibridnim mobilnostima
- Promicanje višejezičnosti u skladu s Preporukom Vijeća EU o sveobuhvatnom pristupu poučavanju i učenju jezika
- Unapređivanje kvalitete rukovođenja škole – strateških planiranja, podizanje motivacije nastavnika, sustava praćenja i vrednovanja napredovanja učenika i nastavnika
- Obrazovanje za okolišnu održivost i aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom životu EU-a
Organizacije aktivne u području obrazovanja, osposobljavanja i mladih primit će potporu iz programa Erasmus+ za provedbu projekata koji promiču razne vrste mobilnosti. Projekti mobilnosti obuhvaćaju sljedeće faze:
• planiranje (uključujući definiranje ishoda učenja, oblika aktivnosti, razvoj programa rada, raspored aktivnosti)
• pripremu (rješavanje praktičnih pitanja, odabir sudionika, sklapanje ugovora s partnerima i sudionicima, jezičnu i međukulturnu pripremu te pripremu povezanu s učenjem i zadaćama za sudionike prije odlaska)
• provedbu aktivnosti mobilnosti
• prateće mjere (uključujući evaluaciju aktivnosti, vrednovanje i, ako je primjenjivo, formalno priznavanje ishoda učenja sudionika ostvarenih tijekom aktivnosti te diseminaciju i korištenje rezultata projekta).
(str. 38)
ERASMUS AKREDITACIJA U PODRUČJU STRUKOVNOG OBRAZOVANJA I OSPOSOBLJAVANJA, ODGOJA I OPĆEG OBRAZOVANJA TE OBRAZOVANJA ODRASLIH (str. 67)
MOBILNOST ZA UČENIKE I OSOBLJE U PODRUČJU ODGOJA I OPĆEG OBRAZOVANJA (str. 91)
AKREDITIRANI PROJEKTI ZA MOBILNOST UČENIKA I OSOBLJA U ODGOJU I OPĆEM OBRAZOVANJU (str. 99)
DODJELA PRORAČUNSKIH SREDSTAVA – KOJA SU PRAVILA FINANCIRANJA? (str. 100 – 102)