OŠ Dr. Branimira Markovića jedna od 155 škola u Hrvatskoj sa statusom akreditirane ustanove

Tekst: Žaklina Majetić Mufić

Erasmus akreditacijom u području odgoja i obrazovanja omogućuje se bespovratno financiranje projekata u inozemstvu do 2027. godine. Cilj je podupiranje stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika, poticanje korištenja novih tehnologija te podupiranje razmjene i prenošenje najbolje prakse u poučavanju i razvoju škola.

Akreditacija je dodijeljena u školskoj godini 2023./2024. s početkom provedbe u lipnju 2024. godine.

Ciljevi naše akreditacije su:

  1. cilj: zbornica kao tim
  2. cilj: iskoristiti potencijal školskog okoliša
  3. cilj: promicati potrebe i različitosti pojedinca u društvu, humanitarno djelovati

Koordinatorica akreditacije je Žaklina Majetić Mufić.

https://rgk.hr/osnovna-skola-dr-branimira-markovica-postigla-jos-jedan-veliki-korak-u-erasmus-projektima

__________________________________________________________________________________________

PRIORITETI PROGRAMA ERASMUS+:

  1. Uključivost i raznolikost (invaliditet, zdravstveni problemi, prepreke povezane sa sustavima obrazovanja i osposobljavanja, kulturne razlike, društvene prepreke , ekonomske prepreke, prepreke povezane s diskriminacijom, geografske prepreke)
  2. Digitalna transformacija
  3. Okoliš i borba protiv klimatskih promjena
  4. Sudjelovanje u demokratskom životu

BITNA OBILJEŽJA PROGRAMA ERASMUS+:

  1. Zaštita, zdravlje i sigurnost sudionika
  2. Višejezičnost
  3. Međunarodna dimenzija
  4. Priznavanje i vrednovanje vještina i kvalifikacija
  5. Komunikacija o projektima i njihovim rezultatima radi što većeg učinka

CILJEVI AKTIVNOSTI :

Jačanje europske dimenzije poučavanja i učenja:

  • promicanjem vrijednosti uključivosti i raznolikosti, tolerancije i demokratskog sudjelovanja
  • širenjem znanja o zajedničkoj europskoj baštini i raznolikosti
  • podupiranjem razvoja mreža unutar struke u cijeloj Europi

Povećanje kvalitete poučavanja i učenja u odgoju i općem obrazovanju:

  • podupiranjem stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika, ravnatelja i drugog školskog osoblja
  • poticanjem upotrebe novih tehnologija i inovativnih metoda poučavanja
  • poboljšanjem programa učenja stranih jezika i jezične raznolikosti u školama
  • podupiranjem razmjene i prenošenja najbolje prakse u poučavanju i razvoju škola.

Doprinos stvaranju europskog prostora obrazovanja:

  • povećanjem kapaciteta škola za sudjelovanje u prekograničnim razmjenama i suradnji te izvođenje visokokvalitetnih projekata mobilnosti
  • omogućivanjem mobilnosti u svrhu učenja za sve učenike
  • poticanjem priznavanja ishoda učenja koje su učenici i osoblje ostvarili tijekom razdoblja mobilnosti u inozemstvu

Vrste mobilnosti za nastavno osoblje:

  • Praćenje rada (od 2 do 60 dana)
  • Aktivnosti poučavanja (od 2 do 365 dana)
  • Tečajevi i osposobljavanje (od 2 do 30 dana) – prihvatljivi troškovi pohađanja ograničeni su na ukupno 10 dana po sudioniku; standardi kvalitete tečaja

Ciljevi akreditacije SŠBJJ u razdoblju od 2021.-2027.

  1. Primjena inovativnih metoda poučavanja i razvijanje transverzalnih vještina uz digitalno opismenjavanje nastavnika za uspješno sudjelovanje u kombiniranim i hibridnim mobilnostima
  2. Promicanje višejezičnosti u skladu s Preporukom Vijeća EU o sveobuhvatnom pristupu poučavanju i učenju jezika
  3. Unapređivanje kvalitete rukovođenja škole – strateških planiranja, podizanje motivacije nastavnika, sustava praćenja i vrednovanja napredovanja učenika i nastavnika
  4. Obrazovanje za okolišnu održivost i aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom životu EU-a

Erasmus+ Vodič kroz program

Organizacije aktivne u području obrazovanja, osposobljavanja i mladih primit će potporu iz programa Erasmus+ za provedbu projekata koji promiču razne vrste mobilnosti. Projekti mobilnosti obuhvaćaju sljedeće faze:

• planiranje (uključujući definiranje ishoda učenja, oblika aktivnosti, razvoj programa rada, raspored aktivnosti)

• pripremu (rješavanje praktičnih pitanja, odabir sudionika, sklapanje ugovora s partnerima i sudionicima, jezičnu i međukulturnu pripremu te pripremu povezanu s učenjem i zadaćama za sudionike prije odlaska)

• provedbu aktivnosti mobilnosti

• prateće mjere (uključujući evaluaciju aktivnosti, vrednovanje i, ako je primjenjivo, formalno priznavanje ishoda učenja sudionika ostvarenih tijekom aktivnosti te diseminaciju i korištenje rezultata projekta).

Erasmus+ Vodič kroz program

(str. 38)

ERASMUS AKREDITACIJA U PODRUČJU STRUKOVNOG OBRAZOVANJA I OSPOSOBLJAVANJA, ODGOJA I OPĆEG OBRAZOVANJA TE OBRAZOVANJA ODRASLIH (str. 67)

MOBILNOST ZA UČENIKE I OSOBLJE U PODRUČJU ODGOJA I OPĆEG OBRAZOVANJA (str. 91)

AKREDITIRANI PROJEKTI ZA MOBILNOST UČENIKA I OSOBLJA U ODGOJU I OPĆEM OBRAZOVANJU (str. 99)

DODJELA PRORAČUNSKIH SREDSTAVA – KOJA SU PRAVILA FINANCIRANJA? (str. 100 – 102)

Erasmus+ Vodič kroz program

Skip to content