2. mobilnost u Lisabonu

Tekst: Darko Dožaić

U organizaciji Europske Učiteljske akademije/Europass teacher academy ravnateljica škole Nataša Možgon Kauzlarić i učitelj Likovne kulture Darko Dožaić sudjelovali su na predavanjima i radionicama tečaja pod nazivom : Dobrobit u prirodi – Aktivnosti na otvorenom za mentalno i tjelesno zdravlje ( Wellbeing in Nature: Outdoor Activities for Mental and Physical Health)

Tečaj se održao u Lisabonu od 24. 3. do 29. 3. 2025. sadržavao je kombinaciju predavanja i radionica u učionici te na otvorenom (gradski parkovi i plaža Atlantskog oceana).

Na tečaju je sudjelovalo 17 učitelja iz Estonije, Hrvatske, Poljske, Njemačke, Španjolske i Malte.

Obnavljajuća moć prirode

Cilj tečaja bio je povećati svijest i znanje kod učitelja o važnosti utjecaja prirode na čovijeka, te pružiti izravne aktivnosti za olakšavanje integracije prirode u njihov svakodnevni život i nastavne lekcije u školi. Sudionici su upoznati sa osnovama ekopsiholigije čiji koncept je 1960-tih postavio Robert Greenway kao interdisiplinarno područje (sintezu) ekologije i psihologije uz samoodrživost.

Tijekom tečaja ukazivano je na umirujuće djelovanje prirode na regulaciju  naših emocija, živčani sustav, određivanja određene razine blagostanja i smanjenje stresa.

Djelovanje prirode na mentalno i tjelesno zdravlje

Kroz različite radionice podsticalo se socio-emocionalno učenje i važnost izloženosti prirodi za poticanje i razvoj socijalnih vještina, izgradnje smisla života, razvoj društvenih vještina, važnost suradnje kod određenih zadataka, prepoznati važnost sadašnjeg trenutka, važnosti osvještenosti sebe i okoline, kako što kvalitetnije dovesti prirodu u školu i nastavu te upotreba samog biofilnog dizajna u našim učionicama.

U osnovi biofilni dizajn koristi prirodne elemente (kamenje, grane, pijesak, vodu, ostatke biljaka, sušenih plodova …) iz neposredne okoline škole ili mjesta za uređenje prostorija ili vanjskih prostora škola, vrtića, poduzeća i sl. Istaknuta je važnost prisutnosti dijelova prirode u unutarnjim prostorijama kuća, javnih objekata i sl. te što veća izloženost vanjskom (prirodnom) prostoru za općenitu čovjekovu  dobrobit i njegov napredak. U skladu s time dan je naglasak na poticanje učionica na otvorenom kod  nastavnih predmeta u školi.

Život u Lisabonu i kultrne znamenitosti

U slobodno vrijeme učitelji su razgledavali samostalno znamenitosti grada Lisabona (raznolik gradski prijevoz u ponudi)  te kušali pokoji lokalni specijalitet.

Pošto je Lisabon svojim zemljopisnim  položajem bio zanimljivo mjesto tijekom cijele ljuske  povijesti , svatko može pronaći mnoštvo građevina, muzeja i spomenika koji su ostali iza raznih povijesnih epoha te  uživati u duhu prošlosti ali i sadašnjosti uz mnogobrojne turiste.

Skip to content